Sunday, February 27, 2011

Azam Bulan March!!



Selepas apa yg berlaku di tahun baru ini, yg mana aku tak masukkan pun azam keramat setiap tahun iaitu utk menguruskan diri, maksud aku menguruskan badan....so selepas dah 2 bulan berlalu, keaadaan diri aku semakin kritikal.. my body fat sudah naik ke 35 percent!! sgt kritial hanya dlm masa 5 bulan sahaja body fat naik 10% dan berat naik 6kgs!!!...huhuhu...

hari ini aku insaf dan akan mulakan semula apa yg aku dh buat tahun lps smp kwn2 aku agak kagum bila tgk betis aku kurus...hehehe.....

utk azam yg akan dtg ni......aku telah memasukkan sekali aktiviti exercise selama 20-30 minutes sehari sebanyak 3-4 kali seminggu.....samada lari atas treadmill atau cycling....disulami dgn aktiviti sauna dirumah utk meningkatkan metabolisms, yg mana sauna tent aku tuu dh lama berabuk....akan menjlnkn operasi semula mulai minggu hadapan.....begitu juga pengiraan kalori dlm setiap apa yg aku mkn...yg ni kawan2 ku sgt jelek bila aku start counting.....huhuhu....aku tak kisah lah depa nak kata apa kali ni....aku akan kira semula...sehari jgn lebih 1000 calories okeh...

dulu aku bole slim dgn hanya jaga mkn....kali ini aku nak exercise sekali....tp nak cari panduan yg berguna dn cara2 yg betul utk exercise...tak nak hentam keromo ajer...

okies...Gud luck for me!!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates