Followers

Sunday, February 20, 2011

Ladang Anggur Empangan Berih, Sik, Kedah

Cantik gak tempat ni....dah lama dah ladang anggur ni dibuka sejak 2007...bukannya jauh sgt pun dari rumah aku nak ke Sik..tergerak hati nak p pun sbb ada rombongan cik kiah dr Kulim singgah rumah pastu ajak p sekali...mmg betui cik kiah pun, pasal nama dia Zakiah...hehe

Kawasan sini agak panas....masuk dlm ladang lagii panas cos kawasan tu kawasan tertutp..ada bumbung dan net semua...angin tak masuk.... yg paling laku kat situ mak cik yg jual air buah anggur lah...sorang mesti minum 2 cawan..masa smp dan masa keluar dari vineyard tu..aha luper plak..entrance fees rm3 for adult and rm1.50 for kids..

Buah anggur kat sini tak sama mcm kat supermarket@pasar malam.. dia agak rangup..ada mcm2 jenis gak kt sini....500 gram rm12.50 ada gak yg rm10 yg kecik sket..aku angkut sekilo je haritu sbb tak larat nak bayar...

So semua gambar anak2 aku n mak aku jer....aku tak der dlm gmbar...low profile..hehe

Selepas aku rasa tak smp 1/2 jam kt dlm tu, dgn perpeluhan luar biasa telah berlaku pada kak ida hehe...kami pun keluar dan menjalankan aktiviti biasa gosipan diladang anggur...hahaha...
lps dan merasa anggur yg dibeli dan meneguk air anggur berbotol2 dan bercawan2..........kami pun beredar...sebelum tu singgah tepi Tasik Berih ambik gambar.................

Dania & Eisha with friends....


2 comments:

sobri yaacob said...

x tau plak..kat kdah ada ladang anggur :)

-HeLiNa- said...

haaa tu laaa...jgn tau taw lg la ni....boleh la p jln2 nnt...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates