Sunday, May 8, 2011

Gua Kelam Perlis

Jalan-jalan cuti kat Perlis kami singgah di Gua Kelam..selama 30 tahun plus aku hidup kat utara ni ler pertama kali aku p Gua Kelam...


Terdapat pelbagai tarikan yang menarik boleh di dapati oleh para pelawat sepanjang berada di Gua Kelam. Antaranya sebuah Galeri yang telah dibangunkan oleh Jabatan Perhutanan Negeri untuk mempamerkan koleksi artifak, kegunaan dan bahan-bahan sejarah yang berkaitan perlombongan bijih timah. Selain itu sebuah keretapi mini yang mempunyai 10 buah gerabak dengan kapasiti penumpang 20 orang turut disediakan kepada pengguna. Perjalanan menaiki keretapi ini mengambil masa kira-kira 30 minit untuk satu trip perjalanan dengan jarak sejauh 400 meter. Sumber [Tourism World]

OK nak dijadikan cerita, skrg ni Gua Kelam dah tk boleh masuk yer. Tak tahu sampai bila. Aku pulak tak tahu, dah laa drive 2 jam lebih tau dari rumah aku ni semata-mata nak p Gua Kelam...nasib baik sempat singgah Padang Besar...sopink handbag..hehe...kalau tak mmg sakit ati laaa....dlm web pun tak der tulis kot ditutup skrg...sbbnya haritu banjir, air dah melimpah merosakkan landasan ketapi dlm tu......awal tahun dulu pun ditutup sbb virus kencing tikus.....tak tahu la plakk semua ni....isk isk....







Ni jelah aktiviti anak2 aku...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates