Sunday, May 8, 2011

Jalan2 ke Hatyai


Sebenarnya dah dekat 2-3 bulan kot pergi Hatyai. Harini baru rasa nak buat entry. Pasal gambar2 semua dh upload kt FB tu yg malas nak letak sini haritu..bole tgk di sini ya: [helinahoney]

Pada pendapat aku yg tak seberapa ini, Hatyai cuma biasa2 saja kat sana...apa barang murah pun tak tahulah pasal aku tgk semua brg kat sana kita pun ada kat sini..harga murah lagi kat sini...kecuali mknn kegemaran aku murah sket laaa....apa benda tu? ni lahhh biji gajus aka cashew nuts...mmg bnyak kt sana..tp tak bnyak beza pun...tmpt yg aku p tu dpt sekilo rm30...kt Padang Besar aku p haritu sekilo rm36...tp kot belah2 kwsn tgh ke selatan tak tau lah brp ringgit...dan satu lagi...sebenarnya ada gak yg best...TOMYAM...penggemar tomyam mcm aku ni mmg rasa tak puas la mkn tomyam 2x je kt sana....dan satu lagi sup ikan.....sedappp sungguh!!

OKlah tak nak komen lebih2 pasal trip aku ni di sponser oleh pak sedara aku...hehe... kami ambik van pemandu pelancong dr Sg Petani smp ke Hatyai dan Songkla. Selama 2 hari pemandu pelancong bwk kami ke semua tempat yg kami nak pergi..dia org kita juga tp mmg dah nak jd mcm org siam..hehe...semua tmp dia tau.....Aku cuma bwk duit makan dan tempat tinggal sendiri.. Motel rm60 satu malam, harga makanan lebih kurang kita ja..convert duit sana RM1 = RM1 bath...lebih kurang....

Floating Market

Ayaq nyioq ni 20Bath..dpt sekali bekas tembikar tu...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates